7 April lepas birthday abah yang ke 61. kami semua balik ke Johor n celebrate birthday abah.simple saja celebrate birthday abah. tghari tu masak nasi tomato. mcm biasa nasi tomato ni banyak la mak nenek lauknya kan. antaranya ayam masak merah, dalca dan juga acar. sambil masak sempat lagi buat popiah dan fruit tart. kek tempah saja kat kak zurina. jom tengok gambar... To gee, sorry darling tengok gambar  nasi tomota aku tu tak senonoh presentationnya, gambar di snap oleh org lain sblm sempat dikemas betul2 sebab aku sibuk masak aje kalau balik rumah aku ni. maklumlah my mom kat dialysis every saturday, so siapa lagi nak diharapkan. once again thank you professional helpers (hubby, akmal and azah).


later in the evening kita hi-tea plak sambil potong kek birthday. kek birthday ni ditempah dengan kak zurina. cuma email pd dia theme yg dikehendaki. tarraaa... inilah keknya. temanya "gardening". abah kan suka berkebun. jadi kita tempah la ikut hobi abah. hehehehe kalau kebun abah kat cameron highland atau kat kundasang mungkin inilah hasil kebunnya kubis, carrot dan terung yg segar. sebenarnya minta kak zurina buat pisang, labu, kelapa sawit (ada ke org buat??) tapi tak pe.. janji jadi juga. vanilla sponge cake covered by vanilla butter cream. fav orang satu rumah senang....



selain itu homemade popiah atau dikenali dengan nama (popiah cik baiti - signature dish cik baiti katanya :P sila menyampah) dan juga fruit tart.




Dear Abah, 

Happy Birthday, Semoga dipangjangkan usia sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik and always cool & chill cam biasa!. We love you Abah!. 

5 comments:

A.H.A.D said...

happy birthday pakcik :)

eh patutnya ko letak sekali pisang tanduk atas kek tu kekekek.

oi itu popia aku nak rasa. tak kira!!

ok aku dah update! dah setel bloglist ko.

LiTtLe^m3 said...

Nnt la aku buat popiah... Insyaallah.. nnt aku hantar yek... Ada lg dlm draft.... Tungguuuuu...

LiTtLe^m3 said...

Gee, Ko pernah mkn kan popiah tu dulu?

Nong Andy said...

happy belated bestday utk abah kau :)

bestnya korang raikan bestday dia :D

aku teringin merasa tart spesel tu :D

popia pun sama :D

LiTtLe^m3 said...

Boleh saja nong... Marilah ke kl atau aku ke kk nnt pulang beraya boleh kita bertemu...