hah entry yg agak peribadi di sini. hmmm... dalam diam kita ditikam dalam diam kita dijatuhkan. best jek org buat kita cenggitu kan. kadang2 kita tak sangka org yang paling hampir dlm hidup kita tu la yang akan menjahanamkan diri kita. dalam diam dia fitnah kita dalam diam dia kutuk kita. sakitnya hati bila kita sedar semua sudah terlambat. semua orang disekeliling kita dihasutnya membenci kita. kalau dulu suatu masa kawan sekarang ni saja dijadikan tempat untuk mencari pasal. abah kata "tu la baik sangat tgk mcm mana sekarang." mak pula kata, "dari dulu mak dah kata jangan baik sangat. dia susah kau nak tlg sgt. masa kau susah liat jek dia nak tlg kan. kalau tlg pun utk ganjaran. ada dia nak backing kau ker susah sama2 dgn kau jugak? ada??" betul cakap mak betul cakap abah tapi apa salah aku pada dia sampai dia nak buat aku macam tu. kalau dia susah insyaallah tidak keberatan aku tolong selagi terdaya. sakitkan hatinya jauh sekali sebab aku hormat dia sebagai kawan aku. apalah lagi salahnya. aku rindu saat2 kemanisan sebagai seorang kawan. sekarang semuanya lenyap begitu sahaja. sayangnya sebuah persahabatan. mungkin jodoh sebagai sahabat setakat itu sahaja?

catatan: aku sangat sayangkan semua kawan2 aku tak kira la rapat ke jauh ker semuanya aku sayang dan bukan setakat sayang juga aku hormat. thanks friends... aku berharap semuanya kembali normal setelah aku pulih dari luka yang sangat dalam suatu ketika dahulu.

Buka Mata

Sepanjang kau janji 'tuk setia
Tak 'kan goyah pendirianmu
Berbekal percaya, kau mampu bertahan
Di tengah gejolak hasrat mudamu
Karena kilaunya nafsu dunia
mampu merubah semua dalam sekejap
tegarnya karang,
besarnya harapan
tersapu gelombang yang menghadang
Segera buka mata
pasang telinga
Coba 'tuk waspada dan jangan terlena
Bertebaran bujuk rayuan
manis wajah menyimpan angkara
Pandang ke tujuanmu, kita ke sana
Segala takut itu buang
Dengan berani engkau 'kan menang
Terkadang alpa diri
hasrat ingin berhenti
Begitu lelah dan penat di sekujur jiwamu
Namun menjelang suka
akan tiba saatnya
Tuai buah bernas cita-cita melimpah

sajak nukilan Katon Bagaskara

0 comments: