Hari berikutnya pula 7 September kita travel by train.. kalau in part 1 berbot kali ni kita berkeretapi dari Tanjung Aru stesen (KK) ke Beaufort Stesen. saja je nak rasa naik keretapi kat sabah ni. syiokk (the sabahan say syok :P)juga!

awal pagi dah naik train ni. dalam pukul 7:30 tak silapnya. baru memulakan perjalanan....



tgh2 keretapi bergerak tetiba berhenti di satu tempat indah ini.



sedapnya kerbau tu berkubang!



punya lama berhenti. rupanya2 kawan dia sudah kena langgar sama keretapi. kena kasi settle dulu sama owner. baru keretapi boleh jalan! jauh perjalanan dah sakit pinggang duduk dalam keretapi kita pun dah sampai Beaufort! terima kasih jabatan keretapi negeri sabah. lompat dulu sebab dah penat duduk!




lepas tu kita jalan kaki pergi pekan Beaufort dan makan soto juga rojak ayam for breakfast! jauh weyy gi breakfast dari KK ke Beaufort..



sebelum pulang.. kita bergaambar dulu kat stesen Beaufort...




Alhamdulillah... selamat sampai semula ke KK.. bergambar dulu kat stesen keretapi yang menyimpan seribu satu sejarah negeri sabah!



Kita terus ke pasar selepas itu dan borang 4kg ketam, ikan dan juga segala jenis mknan bercengkerang.. tak habis RM60 pun... ni yang suka ni pasal sabah ni... kalau ke pasar macam tak keruan jadinya.. semua nak semua suka semua rasa murah sangat!!!!!! dan malam tu i cooked for dinner. licin habis and they commented tak sedap! i replied, if sedap habis pinggan u all jilat jugak. dan bapa mertua tak habis2 cakap kalau pindah sabah boleh bukak restoran. Insyaallah.. siapa tahu ada rezeki nanti terbuka jugalah restoran kat sabah ke kat semenanjung ke wallahualam...

bersambung lagi ke part 3... final one!

0 comments: